9. mai 2006

loggbok - spesialstyrke 33, oppdragnr sp3x, dag 02

Oppdrag på Union Aerospace Science, Mars, dag 02

Fikk utdelt standard utstyr fo denne typen vedlikeholdsoppdrag. Vi er noe tungt bevæpnet, for denne typen oppdrag mener jeg. Men disse gutta har vært her lenge. Man blir lettskremt så langt hjemmenifra.

Første oppdrag omhandler et enkelt søk etter en av forskerene på basen. Soldatene er spredt rundt på basen for å sikre eksperimentene. Jeg utfører derfor første oppdrag alene, for så å tilslutte en større gruppe.

Jeg traff noen av de andre soldatene i dag, samt et par sivilister. Spesielle folk. Det er vel en egen rase som trives med tjeneste her oppe. Uansett, maten er god og man opplever mer enn vanlig vakttjeneste, det er jeg ferdig med.

Som første ting i morgen tidlig begir jeg meg ut på den lille ekspedisjonen nedover i de gamle vedlikeholdsgangene hvor oppdraget mitt skal utføres. Dette er vist den eldste delen av basen. 1 km under overflatenivå.



Ingen kommentarer: