29. oktober 2006

reunion

Nå kunne jeg vist deg bilde av verdens styggeste fisk, men det velger jeg å ikke gjøre. Dens stygghet scorer høyt på lister over hva jeg ikke ønsker å tenke på før jeg skal legge meg. Jeg vet ikke hvor denne fisken lever og prøver å glemme hvor jeg fant bilde.

Istedet kan det nevnes at jeg i helgen var på 10års gjennforeningsfest for avslutningen av ungdomsskolen sammen med omlag 50 andre fra min egen og paralell klassene. Det var en veldig spesiell opplevelse. Det ble på en måte den store klassefesten jeg aldri var på. Det at flere var gift og hadde barn bekrefter at det virkelig var den klassefesten jeg aldri var på og umulig kunne ha vært på. Men hyggelig var det. Man kan tydeligvis forandre seg mye på akkurat disse ti årene. Noen så mye at det ble nødvendig å spørre hvem de egentlig var. Jeg synes allikevel det var noe trist over det. Man har ikke sett hverandre på ti år, man husker at man var venner og hadde det fint sammen, man tilbringer en kveld sammen og får tilbake noe av den gamle følelsen for så å faktisk kanskje aldri se hverandre igjen. I værste fall selvfølgelig.

Ingen kommentarer: