16. juni 2007

verdensrekord utenfor oslo s

I en tank plassert utenfor Oslo S prøver Ronny Frimann å sette rekord for verdens lengste dykk. Han skal oppholde seg under vann i en hel uke! Da uten å gå opp for å spise eller gå på toalettet. Mat drikker han gjennom en liten slange og "avfall" ledes ut av et kateter. Det samles også inn penger til WWF i forbindelse med dykket.

I dag ruslet jeg ned for å ta en nærmere titt på tanken, og da var det visst midt i middagen. De sprøytet inn en rimelig kjip gurpe som dykkeren sugde til seg gjennom en slange som gikk inn i hjelmen. Han sleit visst litt med natteøvnen, men eller virket alt til å gå etter planen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lurer bare på hvorfor..... Hva er utfordringen her? Det kjipe her er vel å få en slange opp i blæra og kun få guffe mat i en uke. Andre folk må gjennom dette hver dag, bare at da ligger de som oftes i en seng og ikke under vann.. jeje

John Håvard sa...

Jeg tror nok at utfordringen helt klart er å holde ut. Slik som med mange andre merkelige rekordforsøk:) Å både sove og leve under vann så lenge er nok en rimelig ubehagelig og klaustrofobisk opplevelse. Kunne godt tenkt meg å prøvd det i 30 minutter eller noe sånt.

Anonym sa...

Hva med å bo en uke i M/S Estonia, det hadde vært utfordring det!!

Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir litt lettere sint og irritabel når folk skal sette "verdens" rekord i et eller annet dumt uten må og mening... Jeg føler at de bare et ute etter noen minutter i glansen fra sort trykksværte eller lysende piksler.

Håper jeg nå ikke har tråkket på "noens" svømmeføtter... ;)

John Håvard sa...

Helt enig, om det hadde vært en uke i Estonia hadde det virkelig vært saker! Men du vet, for å ta en Guinness-rekord trenger man bare å gjøre noe som ingen andre har gjort før deg. Da er det mer behagelig og mindre farlig i en liten tank med vann:)

Jeg er sikker på at det du sier om at dykkeren kun gjør det for å få oppmerksomhet, er helt riktig. Gjennom det jeg har lest ser det ut til at det er nettopp det denne mannen liker å drive med. Gjøre merkelige og lite givende ting for å få vist ansiktet sitt, og det er ikke første gangen han gjør det heller. Så da er det bare for oss andre å lene oss tilbake og se hva slags merkelige ting han finner på neste gang:) Allerede før jeg fikk sett denne mannen i vanntanken foreslo jeg at man skulle satt en person i en tank med drikke vann, og at han skulle vært der til han hadde drukket opp alt vannet. Hva synes du om den ideen?

Anonym sa...

Ja ting som egentlig ikke lar seg gjøre høres mer spennende ut. Var egentlig en knall ide. Da hadde man også fått målt hvor mye av det denne personen drikker ville kommet ut igjen. Og hvor mange runder ville "vannet" måtte ha før det var helt brukt opp..... urk :(