6. januar 2006

pollock i pita

Jeg har det siste året utviklet en stor kjærlighet for fisk. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg kunne ha spist fisk hver dag hele året. Forutsatt at det varieres i type fisk og tilbereding. Sundt og godt, I bring to you...

pollock i pita
En hverdagsrett fra min egen kokebok. Lett å lage og lett å spise.

Du trenger:
-pollock (kan også bruke annen hvit fisk)
-pitabrød
-1/2 gul løk
-oliven
-noen salat blader
-1 rød paprika
-krydder, aller best er en blanding av persille, basilikum og rosmarin.
-salt
-ketchup (eller en type thaisaus på flaske, helst med søt smak, feks søt chilli.)

Pollocken kommer gjerne i passende stykker.
Disse stekes med litt olje en stund på hver side. Ha på krydder og salt under stekingen.
Skjær salat, løk og paprika i i store biter.
Hvis pitabrødet er frosset kan det med hell tines i brødrister. Det holder ofte med en runde i risteren.

Snitt av en bit av pitabrødet og åpne det.
hell litt ketchup ned i brødet og legg i en passende fiskebit.
Fyll så på med løkbiter like theres no tomorrow.
Plassen som er igjen brukes til salat, paprika og masse ketchup.


Til retten anbefales lunken blåbærsaft og "Orions belte" på video.
Bon apetitt!

Ingen kommentarer: