8. september 2008

å javel

I går fikk jeg et brev fra Tollveneset hvor de fortalte at de hadde åpnet en pakke jeg har bestilt fra utlandet, og at de i den anledning så sitt snitt til å presse meg for enda mer penger. Så grytidlig idag satt jeg kurset ut mot østkanten til et sted som heter Postens godssenter. Og dette er så langt ut på østkanten at man må bytte buss flere ganger, og stedene begynner å få tulle navn ("Tittutveien, blåsbortveien" osv.). Her ute, hos selveste Posten, skulle jeg bli gjenforent med mine kjære varer.

Etter å vært igjennom diverse køer og kølappsystemer, kunne en toller ta imot meg. Etter 5 minutters vild trykking på en pc hadde hun funnet ut at jeg skyldte dem 700 blanke norske kroner (sadist!). Og dette i tillegg til det jeg allerede har betalt. Jeg tok det hele med fatning og sa at dette var da stas, men kanskje litt mye for kun 5 sigarer. For meg høres dette ut som tollavgiften på heroin.

Jeg skjønte hvor det hele bar henn, så jeg beit tenna sammen og sa at det var helt uaktuelt å betale så mye og at de bare kunne kaste sigarene (barnemordere!). Dette var en avgjørelse helt etter tollerens smak, og hun strålte som en sol. Det eneste jeg ba om var å få se sigarene mine før de ble kastet. Og trygt plassert på motsatt side av en skranke, fikk jeg holde sigarene i hånda. Her snakker vi Nicaraguanske sigarer så mørke som kokesjokolade med blanke dekkblad av ypperste klasse.

I det jeg gikk så jeg at en annen toller dude tok opp sigarene mine og sa noe til sjefs-sadisten. Jeg hørte ikke hva de sa, men etter uttrykket hans å dømme havner nok ikke de sigarene i søppla.

Puta!

Ingen kommentarer: