9. juli 2008

mondo exotica

Da er en nydelig reise i middelhavet over. Livet ombord på det gigantiske cruiseskipet var overraskende behagelig. Med et mannskap på rundt 1000 blir man vartet opp døgnet rundt og gis muligheten til å ta av the american way på et stort sett blikkstille hav. Uansett satt jeg størst pris på alle de stedene vi besøkte. Perlene langs Côte d’Azur som Nice og Monaco ga mersmak. Venezia er også et sted jeg helt klart kunne tenkt meg tilbake til. Kommer du sjøveien har du udiskuterbare fordeler med tanke på utsikt og oversikt.

Man må regne med enkelte post-cruisalske lidelser (som jeg velger å kalle det) etter en reise som dette. Det kan hende man må kutte noe ned på antall drinker per dag, man kan ikke ta kveldsigaren i Venezia hver kveld og massasje koster plutselig penger igjen. Men siden enkelte eksotiske vaner fra før av var integrert i mitt dagligliv skal jeg nok kommer meg gjennom denne vinteren også.

Ellers så har jeg tatt så mange fine bilder at jeg ikke engang gidder å vise dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes ikke det at du har tatt så mange fine bilder, er noen god grunn til at du ikke skulle gidde å vise dem !

John Håvard sa...

Det er jeg egentlig helt enig i. Det vel heller det at det er så mange bilder som gjør det fristende å la være å legge dem ut.